Bioetička edukacija na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Beogradu
Sažetak
U ovom radu autori najprije izlažu glavne crte programa (curricula) osnovnih i izbornih pred-meta [Medicinska sociologija i Medicinska etika, te Uvod u nauku, Stanovništvo, ekologija i medicina, Istorija medicine, Komunikacija u medicini (I. godina studija) i Bioetika III, Bioetika IV i Bioetika V (III., IV., odnosno V. godina studija)] koji su, ultima linea, svi povezani s bio-etičkom edukacijom na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Beogradu, bilo kao svojevrsna bioetička propedeutika, bilo kao neposredno bioetičko obrazovanje. Nadalje, budući da u nastavnom procesu (osnovnom, ali odnedavno i u okviru poslijediplomskih, dakle, specija-lističkih i doktorskih studija) rade na devet predmeta, s preko 2000 studenta tijekom jedne školske godine, autori opisuju ambijent u kom je bilo moguće postići takav angažman, te kratku povijest formiranja i razvoja navedenih predmeta. Najzad, s tim u vezi, autori izlažu i ulogu Katedre humanističkih nauka Medicinskoga fakulteta u Beogradu, u čijim su okvirima, inače, tijekom proteklih godina, ostvareni spomenuti, rekli bismo, radikalni pomaci k na hu-manističke discipline (na bioetiku, prije svega) orijentiranog edukaciji studenata Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Beogradu.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Autori koji objavljuju u ovom časopisu slažu se sa slijedećim uvjetima:
- Autori zadržavaju autorska prava i dodjeljuju pravo časopisu na prvo objavljivanje uz istovremeno uvažavanje Creative Commons Attribution License koje omogućava drugima da dijele rad uz priznavanje njegova autorstva i početne objave u ovom časopisu.
- Autori mogu sklopiti zasebne, dodatne ugovorne dogovore o neekskluzivnoj distribuciji objavljene verzije rada (npr. objaviti ga u repozitoriju institucije ili ga objaviti u knjizi), uz priznavanje da je njegova početna objava bila u ovom časopisu.
- Autorima je dopušteno i ohrabruje ih se da objavljuju svoje radove putem društvenih mreža (npr. u repozitoriju institucije ili na njenim internetskim stranicama) prije i za vrijeme prijave obzirom da to može doprinijeti produktivnoj razmijeni te ranijeg i većeg citiranja objavljenog rada (Vidjeti: The Effect of Open Access).