Kategoriziranje psihološkog utjecaja boja u filmovima na procese dubokog učenja utemeljenih na humanističkom pristupu
informacije iz RGB modela o klasificiranju boja u filmovima
Ključne riječi:
Goethe, boja, duboko učenje, film, RGBSažetak
https://doi.org/10.21860/j.13.1.11
Nadahnuti Goetheovom teorijom boja i njegovom averzijom k Newtonovim znanstvenim teorijama izveli smo eksperiment kako bismo istražili psihološki utjecaj boja u filmovima. Pretvorili smo 550 filmova u sljedove slika i procesirali ih kako bismo iz njih izvukli informacije o RGB modelu. Zatim smo usporedili te podatke i spojili ih s klasifikacijama uloga boja u vidu njihovog psihološkog utjecaja na filmske gledaoce. Za ovo smo se konzultirali s knjigom “Ako je ljubičasto, netko će umrijeti: Moć boja u vizualnom pripovijedanju” (engl. If It’s Purple, Someone’s Gonna Die: The Power Of Colour In Visual Storytelling) (2005) autorice Patti Bellantoni, koja filmašima služi kao vodič za biranje prikladnih boja za njihove filmove. Knjiga također opisuje psihološke i emocionalne utjecaje određenih boja u filmovima na gledaoce. Na kraju smo izvukli informacije o RGB modelu iz naših arhiva sljedova slika kako bismo ih spojili s klasifikacijama uloga boja i njihovog psihološkog utjecaja na filmske gledaoce. Unatoč činjenici da su naši rezultati podložni određenim ograničenjima poput subjektivnosti naših istraživača, vjerujemo da su rezultati našeg eksperimenta pridonijeli razvoju umjetne inteligencije koja se koristi za klasificiranje boja u filmovima u vidu njihovog psihološkog utjecaja na gledaoce. U budućim pothvatima planiramo uključiti dodatne informacije poput oblika, nijansi i sl. Smatramo kako bi naši materijali i metodologija mogli polučiti bolje
rezultate kad bi nam bili dostupni dodatni resursi.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Autori koji objavljuju u ovom časopisu slažu se sa slijedećim uvjetima:
- Autori zadržavaju autorska prava i dodjeljuju pravo časopisu na prvo objavljivanje uz istovremeno uvažavanje Creative Commons Attribution License koje omogućava drugima da dijele rad uz priznavanje njegova autorstva i početne objave u ovom časopisu.
- Autori mogu sklopiti zasebne, dodatne ugovorne dogovore o neekskluzivnoj distribuciji objavljene verzije rada (npr. objaviti ga u repozitoriju institucije ili ga objaviti u knjizi), uz priznavanje da je njegova početna objava bila u ovom časopisu.
- Autorima je dopušteno i ohrabruje ih se da objavljuju svoje radove putem društvenih mreža (npr. u repozitoriju institucije ili na njenim internetskim stranicama) prije i za vrijeme prijave obzirom da to može doprinijeti produktivnoj razmijeni te ranijeg i većeg citiranja objavljenog rada (Vidjeti: The Effect of Open Access).