Are influencers opinion leaders? Student perception of influencers as information resources from the position of Lazarsfeld’s two-step flow communication theory

Authors

  • Filip Starej Head of Marketing
  • Ivan Burić Docent

Keywords:

Paul Lazarsfeld, two-step flow of communication, opinion leaders, influencers, communication impact, network analysis

Abstract

Paul Lazarsfeld’s two-step flow of communication theory tells us that the information from the media is shared with the audience with the help of opinion leaders. Opinion leaders are those who consume more media content than other members of the community. They are influential when it comes to topics in which they are perceived as the most interested and the most knowledgeable members of the community. Today, social media have a special group of users – the influencers. Influencers have large followings, and their influence is recognized by the marketing industry. Through this thesis we tried to find out whether influencers are opinion leaders, as Lazarsfeld described them. Results of the research conducted on a convenient student sample have shown that, although influencers and opinion leaders share some of their characteristics, influencers are lacking the ability to mobilize their followers, that is, to influence their behavior. Their posts do not entice their followers to seek information from other sources and the level of trust in them as an information source is not high. Compared to other information sources in our research, influencers are not a relevant information source in the decision-making process.

Author Biographies

Filip Starej, Head of Marketing

Filip Starej diplomirao je 2020. godine na Fakultetu Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu te je time stekao akademski naziv magistra komunikologije.

Trenutačno radi kao voditelj marketinga jedne tehnološke tvrtke, a prije toga bio je zaposlen na raznim marketinškim pozicijama.

Uz rad u realnom sektoru, zainteresiran je za daljni akademski razvoj, a zanimaju ga teme vezane uz medije, masovnu komunikaciju te utjecaj suvremenog okruženja na pojedince, ali i na zajednicu.

Ivan Burić, Docent

Dr. sc. Ivan Burić rođen je 1968. godine u Dubrovniku. Diplomirao je na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Na istom fakultetu magistrirao je 2001. te doktorirao 2010. godine s tezom iz sociologije potrošnje („Razvoj potrošačkog društva i rast osobne zaduženosti u Hrvatskoj“).

Od 1994. do 2001. godine radio je kao direktor agencije za istraživanje tržišta Studio Weber. Od studenog 2001. do veljače 2014. godine stalno je zaposlen na mjestu direktora istraživanja u agenciji za istraživanje javnog mnijenja, medija i tržišta Ipsos Puls. Kao dugogodišnji stalni zaposlenik Ipsos Pulsa bio je zadužen za razvoj metodologije istraživanja te organizaciju i realizaciju istraživačkih projekata s područja socioloških istraživanja, socio-ekonomskih istraživanja, istraživanja javnog mnijenja, medija i financijskog tržišta. U tom periodu sudjelovao je u više od 500 različitih istraživačkih projekata za potrebe brojnih domaćih i međunarodnih institucija, organizacija i poslovnih subjekata.

Od 2008. do 2013. godine kao vanjski suradnik predaje na Hrvatskim studijama Sveučilišta u Zagrebu, na Odjelu za komunikologiju (kolegij Istraživanje javnog mnijenja i medijskog tržišta). Od veljače 2014. stalno je zaposlen na Hrvatskim studijima. Izuzev metodologije društvenih istraživanja znanstveni interesi su mu sociologija potrošnje, sociološki aspekti tržišne komunikacije te ekonomska sociologija. Uz objavljene znanstvene radove autor je knjige Nacija zaduženih. Sudjelovao je na većem broju znanstvenih i stručnih skupova u zemlji i inozemstvu.

Published

2022-08-05