Konceptualne metafore u političkim intervjuima
Keywords:
Konceptualna metafora, Analiza metafora, Izvorna domena, Ciljna domena, Politička komunikacija, Jezik politike, Politički intervju, PersuazivnostAbstract
Članak predstavlja prikaz istraživanja uporabe konceptualnih metafora u političkim intervjuima u hrvatskim dnevnim novinama i tjednicima. Jezik uspješnih političara jest persuazivan jezik, oni nas uvjeravaju u predodžbu dobrog i lošeg. Politički lideri pokreću birače koristeći visoko efektne retoričke strategije, kao što je konceptualna metafora. Prema našem mišljenju izbor određene metafore često predstavlja osnovno sredstvo persuazivnosti. Polazeći od navedenog, analizirali smo uporabu metafora provodeći pritom kvalitativnu i kvantitativnu analizu teksta s naglaskom na identifikaciju izvorne domene. Korpus obuhvaća 49266 riječi iz 40 političkih intervjua s Jadrankom Kosor, Vesnom Pusić, Ivom Sanaderom te Stjepanom Mesićem. Rezultati istraživanja pokazuju kako se metafore koje koriste analizirani političari uglavnom temelje na personifikaciji te na izvornim domenama putovanja i rata/konflikta.Downloads
Published
2017-12-14
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2017 Nikolina Borčić
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The author (or authors) is the copyright holder and retains publishing rights. Medijske studije journal is under the CC (Creative Commons) licence.
CC BY-NC-ND