Etički prijepori i javna televizija studija slučaja: emisija Otvoreno emitirana 21. siječnja 2010. godine
Keywords:
Javna televizija, Novinarska etika, Profesionalizam, Komercijalizacija medijaAbstract
Kriterij gledanosti i pripadajuće komercijaliziranosti sve su češće odlučujuća mjerila ‘uspješnosti’ medija i novinara koja zanemaruju minimalne etičke standarde. Logika težnje za profitom i pukim preživljavanjem u vremenima ekonomske krize dodatno ugrožava mogućnost profesionalnog obavljanja novinarskog posla, što uključuje i održavanje krhkih etičkih standarda. Televizija kao najutjecajniji medij u tom pogledu ima i najveću odgovornost, osobito javna televizija. Kršenje etičkih normi na javnoj televiziji znači da ona ne ispunjava svoju ključnu ulogu – ulogu javnog servisa. Nepostojanje jasnih reakcija regulatornih tijela u slučajevima kršenja etičkih pravila dodatno pogoršava problem. U tekstu se na primjeru jedne emisije (studija slučaja) pokazuje kako je lako skrenuti u nepoštivanje profesionalnih novinarskih standarda i, kao posljedica toga, etičkih normi. To nas navodi na promišljanje koliko je teško ostati profesionalan i etičan u doba potpune komercijalizacije i senzacionalizma koji u velikoj mjeri definiraju većinu suvremenih medija.Downloads
Published
2017-12-14
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2017 Gordana Škaljac Narančić
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The author (or authors) is the copyright holder and retains publishing rights. Medijske studije journal is under the CC (Creative Commons) licence.
CC BY-NC-ND