Uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih

Authors

  • Elena Družeta diplomirala na studiju komunikologije Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu te na studiju sociologije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
  • Nada Zgrabljić Rotar Sveučilište u Zagrebu, Hrvatski studiji

Keywords:

društvene mreže, Facebook, sentimentalni odnosi, nove tehnologije

Abstract

Društvene mreže postale su dio ljudske svakodnevnice. Njihova velika popularnost i raznoliki utjecaji na korisnike privlače sve veći broj istraživača. U ovom se članku istražuje uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih u Hrvatskoj. Svjetske studije jednoglasno potvrđuju da velika izloženost mladih Facebooku može utjecati na ponašanje korisnika i na ljudske odnose općenito, pa tako i na one ljubavne. Upotreba Facebooka dovela je do stvaranja novih, „neprirodnih“ elemenata u sentimentalnim vezama koji vode pojačanoj ljubomori, nepovjerenju, nesigurnosti, opterećenosti i nadziranju partnera. Budući da slična istraživanja nisu do sada provedena u Hrvatskoj, za potrebe ovog rada proveli smo kvantitativno istraživanje metodom ankete na uzorku od 92 studenta komunikologije s Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu te četiri dubinska intervjua sa studenticama s istog studija. Rezultati koje smo dobili pokazuju kako Facebook ima utjecaja na ljubavne veze – od njihova nastanka, razvijanja, održavanja pa sve do samog prekida. Najviše se ističu problemi ljubomore i nadziranja partnera.

Downloads

Published

2018-02-15

Issue

Section

Articles