Who Got the Short End of the Stick? The Collaboration Between Radio and Zagreb-based Record Companies During the Shellac Records Era
Sažetak
Članak se oslanja na hrvatski etnomuzikološki istraživački projekt koji predstavlja prvi sustavni znanstveni pristup temi najranijih zagrebačkih diskografa, promatrajući je unutar okvira teorija kulturne i kreativne industrije te naglašavajući njezinu ulogu u stvaranju (glazbene) kulture i zrcaljenju društva. Razmatrano razdoblje (1926. – 1959.) obuhvaća produkciju šelak ploča na 78 ok./min. u tvrtkama Edison Bell Penkala, Elektroton i Jugoton. U ovom se tekstu bavim ključnim aspektom razvoja diskografske industrije: ulogom radija. Tako kroz tri fokusne točke identificiram različite uloge koje je radio imao u odnosu na diskografsku industriju, ističući njezin esencijalni tržišni aspekt. Crpeći inspiraciju iz poslovnog svijeta i eksperimentirajući s njegovim konceptima, ova analiza doprinosi rastućoj literaturi unutar nove grane discipline: ekonomske etnomuzikologije. Nakon analize nadzorne uloge radija kao administrativno-operativnog rukovoditelja (AOR) Jugotona, istražujem njegove uloge slične odjelima za upravljanje ljudskim potencijalima (HR) i za odnose s javnošću (PR). Posljednji segment članka promišlja o pogodnostima koje je radio mogao imati od prvih domaćih diskografa.
Ključne riječi: ekonomska etnomuzikologija, povijesna etnomuzikologija, radio, diskografska industrija, ploče na 78 ok./min.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.