Who Got the Short End of the Stick? The Collaboration Between Radio and Zagreb-based Record Companies During the Shellac Records Era

Autor(i)

  • Dora Dunatov

Sažetak

Članak se oslanja na hrvatski etnomuzikološki istraživački projekt koji predstavlja prvi sustavni znanstveni pristup temi najranijih zagrebačkih diskografa, promatrajući je unutar okvira teorija kulturne i kreativne industrije te naglašavajući njezinu ulogu u stvaranju (glazbene) kulture i zrcaljenju društva. Razmatrano razdoblje (1926. – 1959.) obuhvaća produkciju šelak ploča na 78 ok./min. u tvrtkama Edison Bell Penkala, Elektroton i Jugoton. U ovom se tekstu bavim ključnim aspektom razvoja diskografske industrije: ulogom radija. Tako kroz tri fokusne točke identificiram različite uloge koje je radio imao u odnosu na diskografsku industriju, ističući njezin esencijalni tržišni aspekt. Crpeći inspiraciju iz poslovnog svijeta i eksperimentirajući s njegovim konceptima, ova analiza doprinosi rastućoj literaturi unutar nove grane discipline: ekonomske etnomuzikologije. Nakon analize nadzorne uloge radija kao administrativno-operativnog rukovoditelja (AOR) Jugotona, istražujem njegove uloge slične odjelima za upravljanje ljudskim potencijalima (HR) i za odnose s javnošću (PR). Posljednji segment članka promišlja o pogodnostima koje je radio mogao imati od prvih domaćih diskografa.

Ključne riječi: ekonomska etnomuzikologija, povijesna etnomuzikologija, radio, diskografska industrija, ploče na 78 ok./min.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-12-20

Broj časopisa

Rubrika

Articles