EMOCIONALNA INTELIGENCIJA U SESTRINSTVU
Ključne riječi:
emocionalna inteligencija, sestrinstvo, empatija, komunikacijaSažetak
Medicinske sestre su često izložene radu pod pritiskom, izazovima donošenja iznimno brzih i odgovornih odluka te suočavanju s tuđom boli, patnjom i gubitcima. Od svih zdravstvenih djelatnika provode najviše vremena uz pacijenta stvarajući poseban odnos temeljen na povjerenju. Nekada je to bio intuitivno vođen proces u kojem su medicinske sestre bile više ili manje uspješne. Danas, u sestrinstvu temeljenom na činjenicama, svjesni smo koliko je emocionalna inteligencija važan čimbenik u svim segmentima sestrinstva i sestrinskog obrazovanja. Fizički umor medicinskim sestrama predstavlja manji problem u odnosu na emocionalnu iscrpljenost i umor od suosjećanja. Stoga je nužna učinkovita emocionalna regulacija koja bi unaprijedila poslovno zadovoljstvo. Upravljanje emocijama se postiže razvijanjem emocionalne inteligencije koja postaje sveprisutniji pojam u sestrinstvu posljednjih godina. Najpoželjniji zaposlenici u zdravstvu (i drugdje) su oni razvijenih akademskih intelektualnih sposobnosti, ali i emocionalne inteligencije. Uz pomoć sastavnica
emocionalne inteligencije bi se mogao objasniti unutarnji mehanizam specifičnog odnosa sestra pacijent koji dokazano pomaže, kako pacijentu u postizanju povoljnih ishoda zdravstvene njege, tako i samim medicinskim sestrama u djelovanju i razumijevanju same esencije sestrinstva. Emocionalna inteligencija kao mentalna vještina pomaže pojedincu u raznim osobnim, društvenim, profesionalnim, komunikacijskim i financijskim domenama poput: upravljanja vremenom, donošenja odluka, isporuke usluga, odgovornosti, empatije, prezentacijskih vještina, tolerancije na stres, povjerenja i upravljanja komunikacijom. Ovim preglednim radom će se pokušati predočiti njena važnost u sestrinstvu.