UTJECAJ MEDIJA NA DJECU RANE I PREDŠKOLSKE DOBI – PERSPEKTIVE RODITELJA
Ključne riječi:
djeca rane i predškolske dobi, mediji, vrijeme provedeno pred zaslonom, digitalna pismenost, procjene roditeljaSažetak
Mediji su sastavni dio svakodnevnog života odraslih osoba, a u sve većoj mjeri i djece. Gotovo je nemoguće zamisliti dijete rane ili predškolske dobi koje nije izloženo bilo kojoj vrsti medija svakodnevno. Utjecaj koji mediji imaju na djecu rane i predškolske dobi svakako je velik, no postavlja se pitanje je li taj utjecaj više pozitivan ili negativan za cjelokupan razvoj djeteta i u kojoj mjeri taj razvoj određuju upravo mediji. Cilj je ovoga istraživanja stjecanje uvida u kojoj mjeri roditelji nadziru uporabu medija kod vlastite djece. Istraživanjem provedenim sa 49 ispitanika, metodom on-line ankete, s roditeljima djece rane i predškolske dobi iz Slavonskoga Broda došlo se, između ostalog, do rezultata koji upućuju na relativno visok stupanj roditeljske kontrole uporabe medija. Njih 58,3 % djece ispitanika gleda medijske sadržaje isključivo pod nadzorom roditelja, 52,1 % djece ispitanih roditelja više vremena provodi u igri bez medijskih sadržaja, a 70,8 % roditelja ima uvid u sve medijske sadržaje kojima su njihova djeca izložena. Pregledom ostalih istraživanja ove problematike uvidjelo se kako postoji problem prekomjerne izloženosti medijima djece rane i predškolske dobi na globalnoj razini. Mediji promiču ideju brzih rješenja bez mnogo pokušaja i truda, ne zahtijevaju već izgubljenu kulturu strpljivosti i čekanja pa se takve metode često primjenjuju i u odgoju djece. Na štetu upravo djece.