TEACHING ASSISTANTS' PROFESSIONAL SUPPORT FOR STUDENTS WITH DISABILITIES AND THEIR ROLE IN INCLUSIVE EDUCATION

Autor(i)

  • Zlatko Bukvić Centar za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar, Varaždin

Ključne riječi:

SEN students, disabilities, teaching assistants, Varaždin county, učenici s posebnim potrebama, teškoće, pomoćnici u nastavi, Varaždinska županija

Sažetak

Pomoćnici u nastavi i stručni komunikacijski posrednici relativno su novi oblik stručne podrške učenicima s posebnim obrazovnim potrebama u Hrvatskom školskom sustavu. U kontekstu hrvatskih osnovnih i srednjih škola one predstavljaju vrijedan izvor učenicima s teškoćama u učenju i invaliditetom kao podskupini učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Ministarstvo znanosti i obrazovanja brojnim dokumentima i projektima osigurava mogućnosti i realizaciju inkluzivnog obrazovanja. Pružanje ove vrste potpore pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika jedan je od načina razumne prilagodbe individualnim potrebama učenika. Na taj način učenici mogu iskoristiti svoje šanse za sudjelovanje u obrazovnom procesu ravnopravno s ostalima i bez diskriminacije na temelju teškoća i različitosti. Aktualne publikacije u području suradnje asistenata i nastavnika otkrivaju neke aspekte izazova inkluzivnog obrazovanja i prijedloge za njihovo poboljšanje. U ovom radu razmatra se uključenost pomoćnika u nastavi u Varaždinskoj županiji i gradu Varaždinu te njihova i učiteljska percepcija uloge pomoćnika u podršci učenicima s teškoćama na uzorku 160 ispitanika.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-10-12

Broj časopisa

Rubrika

Original scientific article