RAZLIKE U RAZINI TJELESNE AKTIVNOSTI IZMEĐU DJEVOJČICA I DJEČAKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI
Ključne riječi:
devetogodišnjaci, spolne razlike, tjelesna aktivnostSažetak
Cilj ovog rada bio je utvrditi razine tjelesne aktivnosti učenika mlađe školske dobi s obzirom na spol. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 190 učenika (98 učenika i 92 učenica) trećih razreda, polaznika osnovnih škola u Čakovcu. Tjelesna aktivnost ispitana je upitnikom Fels physical activity questionnaire for children (Treuth i sur., 2005) koji se koristi za procjenu razine tjelesne aktivnosti djece od 7 do 19 godina. Izračunati su osnovni deskriptivni parametri, a Mann a Man-Whitney U test primijenjen je za ispitivanje razlika u razini TA s obzirom na spol. Rezultati su pokazali da 66,3 % dječaka i samo 34 % djevojčica pripada u okvire preporučene dnevne tjelesne aktivnosti. Nadalje, značajne razlike dobivene su u području sporta (p=0,00), području slobodnog vremena (p=0,00) i ukupnoj tjelesnoj aktivnosti (p=0,00). Dječaci su značajno aktivniji u području sporta, slobodnog vremena i ukupnoj tjelesnoj aktivnosti, dok u području tjelesne aktivnosti u kućanskim poslovima nije dobivena značajna razlika između spola. Istraživanje je pokazalo kako je ukupna razina tjelesne aktivnosti na ovom uzorku vrlo niska kod djevojčica jer samo trećina zadovoljava preporučene dnevne tjelesne aktivnosti. Stoga su nužne mjere promicanja i edukacije tjelesne aktivnosti već u ranoj školskoj dobi budući da se ulaskom u pubertet znatno smanjuje tjelesna aktivnost kod oba spola.