RAZLIKE U JEZIČNOM RAZVOJU DJECE PREDŠKOLSKE DOBI

Autor(i)

  • Nives Erdeg
  • Željko Rački Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
  • Valentina Majdenić Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

DOI:

https://doi.org/10.32903/zs.70.1.3

Ključne riječi:

razvoj jezika; predškolski odgoj i obrazovanje; kurikul; darovitost

Sažetak

Istraživanje ispituje i opisuje raspon međuindividualnih razlika u jezičnom razvoju djece predškolske dobi korištenjem inventara obrazovnih ishoda iznad razreda kao pokazatelja jezičnoga razvoja u jezičnim predmetnim područjima komunikacije, književnosti i stvaralaštva te kulture i medija. Taj se inventar sastojao od 27 odgojno-obrazovnih ishoda sa 149 specifičnih bihevioralnih razrada iz Kurikuluma nastavnoga predmeta Hrvatski jezik za osnovne škole i gimnazije (2019), samo za 1. i 2. razred osnovne škole. Obrazovni su ishodi (od A.1.1. do C.2.3.) korišteni za procjenu dječjega jezičnog razvoja i stečenih jezičnih kompetencija. Dvije su odgojiteljice ocjenjivale skupinu djece u dobi od 5 do 7 godina (N = 30) po svakom pokazatelju i skupu ishoda. Analize su podataka uključivale procjene pouzdanosti, analizu učestalosti pojedinačnih jezičnih pokazatelja te njihovih prosječnih razlika po spolu i kurikulnim predmetnim područjima. Rezultati opisuju jezična znanja, vještine i stavove s kojima djeca predškolske dobi ulaze u osnovnoškolsko obrazovanje, što je informacija neophodna za poticanje njihova daljnjega jezičnog razvoja i planiranje individualnoga poučavanja za svako dijete razvojno proksimalnih jezičnih kompetencija.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-12-24

Broj časopisa

Rubrika

Original scientific article