DEFICITARNOST NASTAVNIKA U STEM-U – UTJECAJ NA BUDUĆNOST OBRAZOVANJA

Autor(i)

  • Ivanka Matešić Gimnazija Bernardina Frankopana, Ogulin
  • Ivana Brozović Gimnazija Bernardina Frankopana, Ogulin

DOI:

https://doi.org/10.32903/zs.70.1.8

Ključne riječi:

STEM; deficitarnost; nastava; učitelji; nastavnici

Sažetak

Nedostatan broj stručnih nastavnika i učitelja STEM-predmeta u školama izazov je za obrazovni sustav u cjelini. Kako bi se istražio problem deficitarnosti broja nastavnika i učitelja u STEM-u, prikupljeni su i analizirani statistički podatci, provedeno je kvalitativno istraživanje u obliku intervjua s različitim dionicima u obrazovanju te je organiziran okrugli stol na tu temu. Analiza statističkih podataka pokazala je da se drastični razmjeri nedostatka stručnoga kadra na tržištu rada za pojedina područja STEM-a neće u skoroj budućnosti moći riješiti samo iz kvote studenata koji su završili nastavnički studij. Rezultati kvalitativnoga istraživanja i rasprave na okruglome stolu pokazali su da je posljedica nedostatka stručnih kadrova pad kvalitete izvođenja nastave, a istaknuti su i drugi problemi, primjerice kontrola kvalitete kadrova obrazovanih izvan EU-a te nekonkurentnost prihoda u školama u odnosu na druge sektore koji su zainteresirani za stručnjake istih profila.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-12-24

Broj časopisa

Rubrika

Stručni rad