Stručni rad
Suvremeni kompetencijski pristup obrazovanju na Veterinarskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
Ksenija Vlahović
; Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
*
Marko Samardžija
; Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Marko Pećin
; Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Hrvoje Capak
; Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Nino Maćešić
; Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Gordana Gregurić Gračner
; Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Članak donosi pregled dosadašnjih obrazovnih pristupa vezanih za uspostavu kompetencijskog pristupa u veterinarskom obrazovanju. Primjena ishoda učenja na Veterinarskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu (dalje u tekstu: Veterinarski fakultet) utjecala je na cijeli niz obrazovnih smjernica i praksi u suvremenom obrazovanju doktora veterinarske medicine. Bitne promjene koje uključuju uspostavu osiguravanja kvalitete obrazovnih ishoda studijskog programa i povezanost s potrebama tržišta rada
provode se odnedavno na Fakultetu pod utjecajem razvoja Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (HKO) i koncepta Europskog sustava evaluacije veterinarskog obrazovanja (European System of Evaluation of Veterinary Training, ESEVT) nazvanog Kompetencije prvoga dana (Day One Competences, DOC), sustava u nadležnosti Europske udruge ustanova za veterinarsko obrazovanje (European Association of Establishments for Veterinary Education, EAEVE) i Federacije europskih veterinara (Federation of Veterinarians of Europe, FVE). Kurikul veterinarske medicine, razvijen na Veterinarskom fakultetu, koji se temelji na ishodima učenja danas jasno uređuje cjelokupni sustav standarda kvalifikacije veterinarske profesije i čini ih prepoznatljivim u hrvatskim i europskim okvirima. U radu se prikazuje pristup konstruktivnom poravnanju ishoda učenja koji će postati dijelom budućih postupaka vrednovanja ustanova u visokom obrazovanju.
Ključne riječi
kompetencije; ishodi učenja; standard kvalifikacije; standard zanimanja; konstruktivno poravnavan
Hrčak ID:
318337
URI
Datum izdavanja:
24.6.2024.
Posjeta: 372 *