Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Termodinamička analiza procesa izgaranja u dizelskom motoru

Mario Jelić ; Sveučilište u Dubrovniku, Pomorski odjel , Dubrovnik, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 1.269 Kb

str. 615-620

preuzimanja: 943

citiraj


Sažetak

U doktorskoj disertaciji je opisana nova metoda termodinamičke analize
procesa izgaranja u cilindru motora. Nova metoda koristi model rastavljanja
kao novi pristup termodinamičkom procesu izgaranja.
Sam model rastavljanja temelji se na zamjeni realnog procesa izgarnja u
cilindru motora s dva identična fiktivna procesa, koji su jednaki realnome
po izmjeni radne tvari i promjeni vanjskih utjecaja.
Nova metoda opisana u disertaciji sadrži prednosti u boljem otkrivanju
točnih mjesta degradiranja radne sposobnosti radnog medija tijekom
procesa igaranja. Također postoji mogućnost proračuna svih ostalih
termodinamičkih veličina stanja tijekom pojedinih faza izgaranja,
uključujući i entropiju.
Eksperimentalni podaci su dobiveni obradom četverotaktnog dizelskog
motora i prikazani su u dijagramima: u-s, u-φ, s-φ i ΔWindic,ΔQ-φ.
U završnom poglavlju disertacije rezultati su uspoređeni, a istaknuta su i
mjesta majvećih gubitaka radne sposobnosti radnog medija.
Metoda koja je razvijena u disertaciji može se koristiti za daljnju
optimizaciju i razvoj dizelskih motora.
* Obranjena doktorska disertacija (2008.)

Ključne riječi

Dizelski motor; Izgaranje; Model rastavljanja; Radna sposobnost

Hrčak ID:

67593

URI

https://hrcak.srce.hr/67593

Datum izdavanja:

31.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.250 *