Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

KOMPARATIVNA ANALIZA ORGANIZACIJSKE KULTURE U PROCESU PREUZIMANJA NA PRIMJERU PRIVATNIH VISOKIH UČILIŠTA

Ivana Vrhovski ; Veleučilište VERN'
Davorka Živković ; Veleučilište VERN'


Puni tekst: hrvatski pdf 93 Kb

str. 16-21

preuzimanja: 744

citiraj


Sažetak

Okruženje u kojemu se sustav visokog obrazovanja danas nalazi toliko se brzo mijenja pod utjecajem globalizacije, informatizacije i rastuće kompeticije na tržištu, da se akvizicije i/ili spajanja čine kao prilično racionalan korak. Postoji niz definicija preuzimanja i/ili spajanja pravnih subjekata, no ne postoji univerzalna, niti općeprihvaćena definicija preuzimanja i/ili spajanja visokoobrazovnih institucija, pogotovo privatnih. Primjera takvih akvizicija i/ili spajanja u literaturi, vrlo je malo. Preuzimanje Zagrebačke škole za menadžment (ZSM), od strane Veleučilišta VERN' (VERN'), u veljači 2009. godine prvi je takav događaj u sustavu visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Cjelokupno razumijevanje postakvizicijskog procesa te njegovih efekata na pojedince unutar organizacije i organizaciju samu vrlo je važno, ali literaturom i istraživanjima vrlo oskudno potkrijepljeno. U bilo kojem slučaju akvizicije i/ili spajanja, jedan od uvjeta uspjeha u post-akvizicijskom razdoblju je kompatibilnost, koja se uglavnom odnosi prvenstveno na ljudski faktor, točnije, kompatibilnost organizacijskih kultura koje akteri procesa posjeduju. Na tragu te ideje, provedeno je istraživanje čiji cilj je bio komparirati organizacijske kulture VERN'a i ZSM-a. Anketnim upitnikom
obuhvaćeno je 68 stalno zaposlenih na obje institucije. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju stvarnu kompatibilnost obiju organizacijskih kultura koja je vidljiva iz komparacije sustava vrijednosti, odnosa, uvjerenja i ostalih faktora koji organizacijsku kulturu u konačnici sačinjavaju.

Ključne riječi

akvizicija; organizacijska kultura; visoko obrazovanje

Hrčak ID:

67785

URI

https://hrcak.srce.hr/67785

Datum izdavanja:

15.12.2010.

Posjeta: 2.011 *