Odgojne znanosti, Vol. 12 No. 2 (20), 2010.
Pregledni rad
POTICANJE UČENIKA NA KREATIVNO MIŠLJENJE U SUVREMENOJ NASTAVI
Morana Koludrović
orcid.org/0000-0003-4099-8330
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Ina Reić Ercegovac
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Sažetak
Važnost poticanja kreativnog mišljenja jedno je od ključnih obilježja
suvremene nastave u svijetu i u nas. Na kreativnost se gleda kao na sposobnost koja tradicionalnu i reproduktivnom znanju usmjerenu nastavu, mijenja u humanističku, stvaralačku i otvorenu. Unatoč tome, načini i mogućnosti poticanja kreativnog mišljenja u nastavi često ostaju nedorečeni. U ovom se radu polazi od ideje da je za kvalitetno poticanje kreativnog mišljenja u nastavi potrebno stvarati kurikulum koji će podržavati kreativnost učenika, te posebno educirati učitelje za implementiranje takve nastave. Pokazalo
se da su komunikacija u nastavi, te posebno pitanja i zadaci koje postavlja učitelj ključni elementi u poticanju kreativnosti, te pogoduju usklađivanju zadaća i ciljeva kurikuluma s interesima i sposobnostima svakog učenika. Njihova važnost u nastavi je neupitna, jer takvim pitanjima i zadacima, osim što učimo učenike kako tražiti i riješiti novi problem, ili redefinirati postojeći,
potičemo ih na smisleno i iskustvom povezano učenje. Ona dodatno motiviraju učenike za učenje, poboljšavaju odnose sudionika u nastavi, te omogućuju pogodne uvjete za suradničko učenje.
Stoga se u ovom radu razmatraju neke mogućnosti poticanja kreativnosti pitanjima i zadacima, a u skladu su s rezultatima istraživanja i relevantnim teorijama koje proučavaju sposobnosti divergentnog mišljenja.
Ključne riječi
komunikacija u nastavi; kreativno mišljenje; kurikulum; učenik; učitelj
Hrčak ID:
68283
URI
Datum izdavanja:
15.12.2010.
Posjeta: 23.601 *