Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Procjena poboljšanja tla kompresijskim seizmičkim valovima

Mario Gazdek orcid id orcid.org/0000-0001-9204-5350 ; University of Zagreb, Faculty of Geotechnical Engineering, Hallerova aleja 7, 42000 Varaždin, Croatia
Stjepan Strelec orcid id orcid.org/0000-0001-6644-6900 ; University of Zagreb, Faculty of Geotechnical Engineering, Hallerova aleja 7, 42000 Varaždin, Croatia
Milan Rezo ; University of Zagreb, Faculty of Geodesy, Kačićeva 26, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 2.595 Kb

str. 243-252

preuzimanja: 665

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 2.595 Kb

str. 243-252

preuzimanja: 1.815

citiraj


Sažetak

Svrha bonifikacije tla ugradnjom šljunčanih pilota je općenito poboljšanje mehaničkih svojstava u zahtijevanom volumenu. Kontaktne konture pilot-tlo najčešće nisu oštre pa se klasični pojam pilota djelomično gubi, a težište se prenosi na svojstva spregnutog sustava poboljšanog tla. Varijacije volumena i zbijenosti ugrađenog šljunka uzrokuju promjene gustoće i elastičnih svojstava tla prije i poslije zahvata, a dovoljno su distinktivne za njihovo profiliranje kompresijskim P valovima refrakcijskom tomografijom. Zbog toga je analiza mjere poboljšanja tla u ovom radu usmjerena na razlike brzina P valova kroz izvedeno probno i kontrolno polje šljunčanih pilota. Relativni odnos promjene stanja prije i poslije ugradnje može se dobro definirati po položaju i pružanju, dok se vektorom vrijednosti omjera brzina u profilima kvantificira utjecaj poboljšanja po dubini duž čitavog polja. Oblik promjena se dobro poklapa s krivuljama protokola rada vibratora.

Ključne riječi

brzina P vala; kontrola poboljšanja; poboljšanje tla; refrakcijska tomografija; seizmički valovi

Hrčak ID:

69590

URI

https://hrcak.srce.hr/69590

Datum izdavanja:

27.6.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.633 *