Kineziologija, Vol. 43. No. 1., 2011.
Izvorni znanstveni članak
Karakteristike osobnosti brenda velikih sportskih događaja
Eva Čáslavová
; Department of Sport Management, Faculty of Physical Education and Sports, Charles University, Prague, the Czech Republic
Jana Petráčková
; Department of Sport Management, Faculty of Physical Education and Sports, Charles University, Prague, the Czech Republic
Sažetak
Ovaj članak predstavlja rezultate istraživanja osobina brenda velikih sportskih događaja kao što su FIFA nogometno svjetsko prvenstvo, biciklistička utrka Tour de France i ljetne Olimpijske igre. Autori su vrednovali karakteristike brenda svakoga od navedenih sportskih događaja kao skup ljudskih karakteristika povezanih s određenim brendom. U istraživanju je korištena metoda koju je standardizirala
američka autorica J. Aaker. U ovom su istraživanju vrednovane 42 osobine sportskoga brenda, podijeljene u 5 dimenzija. Rezultati dobiveni pomoću upitnika bili su detaljno statistički analizirani pri čemu je svaka karakteristika koja je formirala osnovnu dimenziju brenda bila opisana aritmetičkom sredinom, modom, standardnom devijacijom i koeficijentom asimetričnosti. Kao rezultat ovoga istraživanja predstavljene su karakteristike koje pozitivno opisuju, ali i one koje ne opisuju određeni brend natjecanja. Autori također predstavljaju prijedloge za daljnje marketinške akcije za svaki od sportskih brendova koje bi unaprijedili osobine brenda natjecanja i koje bi mogle koristiti u boljem razumijevanju s navijačima, gledateljima i ostalom publikom, u formiranju komunikacijske strategije te pri zajedničkom stvaranju vrijednosti brenda s publikom.
Ključne riječi
upravljanje brendom; strategija marketinga; sportski događaj
Hrčak ID:
69636
URI
Datum izdavanja:
27.6.2011.
Posjeta: 4.852 *