Skip to the main content

Review article

REDEFINIRANJE ULOGE AGENCIJA ZA KREDITNI REJTING U SUVREMENOM FINANCIJSKOM SUSTAVU

Anita Pavković ; Faculty of Economics and Business Zagreb, Croatia
Davor Vedriš


Full text: croatian pdf 342 Kb

page 225-250

downloads: 8.335

cite


Abstract

Kreditne rejting agencije danas imaju važnu ulogu u razvijenim globalnim bankovnim i tržištima vrijednosnica. Njihovi su primarni ciljevi osiguravanje neovisne, objektivne i visoko kvalitetne ocjene svim korisnicima financijskih usluga. Tržišni sudionici (poslovne banke, investicijski fondovi, osiguravatelji, mirovinski fondovi, drugi institucionalni investitori i kompanije) koriste ocjene kreditnih rejting agencija pri investiranju i u okviru procjene kreditne sposobnosti klijenata. Razvojem tržišta i povećanjem njegove kompleksnosti od kreditnih se rejting agencija očekuje pokrivanje sve više financijskih instrumenata te povezanih rizika. Ndovezujući se na prethodno izneseno, većina sofisticiranih tržišnih sudionika posljednjih godina, kao što su upravljači imovinom institucionalnih investitora, nije provodila vlastitu dubinsku ocjenu imovine, već je eksternalizirala ocjenu kreditnog rizika na vanjske ovlaštene kreditne rejting agencije te se previše oslanjala na njih, što je prouzročilo ogromne gubitke i štete u financijskim i gospodarskim sustavima diljem svijeta. Cilj je rada ukazati na osnovna ograničenja intenzivne primjene kreditnog rejtinga u investicijskim i bankovnim politikama te dati prikaz relevantne stručne i znanstvene literature o pozitivnim i negativnim učincima njihove primjene.

Keywords

rejting agencije; rejting skala; metodologija rejtinga; regulacija; transparentnost

Hrčak ID:

69719

URI

https://hrcak.srce.hr/69719

Publication date:

28.6.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 10.988 *