Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.06.1.2011.02

NE)ZADOVOLJSTVO UČITELJA STRUČNIM USAVRŠAVANJEM

Sanja Bilač orcid id orcid.org/0000-0001-8198-6534 ; Osnovna škola Spinut, Split, Hrvatska
Dejana Tavas orcid id orcid.org/0000-0001-9245-3696 ; Osnovna škola Vladimira Nazora, Rovinj, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 137 Kb

str. 21-35

preuzimanja: 1.388

citiraj


Sažetak

Zadovoljstvo učitelja stručnim usavršavanjem jedna je od ključnih sastavnica za kvalitetniji razvoj i harmonizaciju stručnog usavršavanja u skladu sa suvremenim zahtjevima i promjenama u odgojno-obrazovnim sustavima. Cilj istraživanja bio je utvrđivanje zadovoljstva učitelja stručnim usavršavanjem. U istraživanju su sudjelovala 153 ispitanika, učitelja razredne nastave, iz različitih regija (šest županija: 1. Splitsko-dalmatinska, 2. Šibensko-kninska, 3. Zadarska, 4. Istarska, 5. Zagrebačka i 6. Brodsko-posavska). Procjenjujući zadovoljstvo kvalitetom stručnog usavršavanja, većina ispitanika (44,4%) je koliko zadovoljna, toliko i nezadovoljna stručnim usavršavanjem. Zanimljivo je da, kada se analizira po regijama, ne postoji statistički značajna razlika u procjenama edukacija MZOS-a i Agencije za odgoj i obrazovanje, ali postoje razlike u procjenama nevladinih udruga. Učitelji žele da su sadržaji stručnog usavršavanja usklađeni sa suvremenim obrazovnim temama te da su primjenjivi u praksi. Jedan od faktora koji najznačajnije utječe (54,4%) na izbor stručnog usavršavanja učitelja je osobni plan profesionalnog razvoja. Gotovo 30% učitelja razredne nastave smatra da nije dovoljno osposobljeno za razvijanje i praćenje temeljnih kompetencija kod učenika. Iako većina ispitanika procjenjuje da su dobro osposobljeni u razvijanju i praćenju kompetencija koje propisuje Europsko vijeće, zanimljivo je da postoje kompetencije koje niti jedan ispitanik nije naveo kao one koje najviše razvija kod svojih učenika (tehnološko znanje i digitalna komepetencija).

Ključne riječi

učitelj; stručno usavršavanje; zadovoljstvo; osposobljenost za razvijanje kompetencija učenika

Hrčak ID:

71213

URI

https://hrcak.srce.hr/71213

Datum izdavanja:

15.4.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.597 *