Prethodno priopćenje
Očekivanja proizvođača o utjecaju zemljopisnih oznaka na povećanje konkurentnosti Paškog sira
Željka Mesić
orcid.org/0000-0002-9349-1560
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za marketing u poljoprivredi, Svetošimunska 25, Zagreb, Hrvatska
Marija Cerjak
Sažetak
Paški sir je jedan od najpoznatijih hrvatskih tradicijskih ovčjih sireva koji je zbog zadržavanja stoljetnog načina proizvodnje odavno zaštitni znak otoka Paga. Iako ima sve preduvjete, Paški sir još uvijek nije zaštićen jednom od zemljopisnih oznaka prema važećem zakonu. Cilj ovog rada je bio ispitati poznaju li proizvođači Paškog sira zemljopisne oznake (ZO), kako ih percipiraju te utvrditi njihova očekivanja o utjecaju ZO na povećanje konkurentnosti Paškog sira. Telefonsko ispitivanje je provedeno s 30 manjih proizvođača Paškog sira. Rezultati istraživanja su pokazali da je 18 proizvođača samo djelomično upoznato sa zemljopisnim oznakama i koristima koje one nose. Veće znanje o ZO imaju obrazovaniji proizvođači i oni koji su članovi udruga ili kooperanti mljekara (P<0,05). Iako većina ispitanika ima pozitivna očekivanje glede utjecaja ZO na konkurentnost Paškog sira, pozitivnija očekivanja imaju proizvođači koji više znaju o ZO (P<0,05).
Ključne riječi
zemljopisne oznake; Paški sir; očekivanja proizvođača; konkurentnost
Hrčak ID:
71494
URI
Datum izdavanja:
7.9.2011.
Posjeta: 2.728 *