Stručni rad
3D modeliranje i generiranje oblaka točaka pomoću Autodesk ImageModeler-a i Photo Scene editor-a
Sergej Baričević
; Geodetski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ivan Žižić
; Geodetski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U geodetskoj struci se za rješavanje praktičnih zadataka uglavnom koriste već isprobane metode s poznatom vodiljom »ne točnije od onog što se traži« uz što niže troškove. Zbog navedenih
razloga upotreba fotogrametrijskih kamera za rješavanje jednostavnijih zadataka nije bila opcija. Razvojem digitalnih fotografskih kamera i računalnog softvera za modeliranje snimljenog
realiteta razvila se nova grana geodezije, usko vezana uz računalno 3D modeliranje snimljenih objekata iz fotografija. Modeliranje u obliku računalne animacije predstavlja proces kreiranja površina
s trodimenzionalnim svojstvima unutar računala, radi kasnijeg renderiranja u sliku ili niz slika. Modeliranje spada među najzahtjevnije oblike bavljenja računalnom grafikom i vizualizacijom.
Zbog velikog broja parametara koji utječu na izgled završnog modela ili renderera teško je postići realne prikaze objekata. Prilikom grafičke vizualizacije tri su osnovne vrste 3D modela:
žičani (engl. wireframe), plošni (engl. surface) i čvrsti (engl. solid) model. Postoji još jednu zasebnua vrsta proizvoda koja je rezultat procesa modeliranja, a to je oblak točaka (engl. point cloud).
Autodesk je prepoznao mogućnost razvoja svojih programa za modeliranje i generiranje oblaka točaka koristeći fotografiju pa je proizveo niz računalnih programa upravo za te namjene. Najpopularniji su: Autodesk ImageModeler i Photo Scene Editor. Za potrebe ovog članka izrađena su dva primjera, po jedan za svaki od dva prethodno spomenuta softvera, u kojima se istaknuti samo
neki od alata koje sadrže.
Ključne riječi
model; 3D modeliranje; Photo scene editor; fotografije; Autodesk ImageModeler
Hrčak ID:
71571
URI
Datum izdavanja:
15.6.2011.
Posjeta: 3.257 *