Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32728/mo.06.3.2011.08

STVARALAČKI PRISTUP KNJIŽEVNOME DJELU U SUSTAVU PROBLEMSKE NASTAVE

Marinko Lazzarich orcid id orcid.org/0000-0003-1401-9610 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 150 Kb

str. 111-125

preuzimanja: 1.912

citiraj


Sažetak

Osnovni cilj školske lektire jest odgajanje čitateljske publike sposobne za estetsku komunikaciju s književnim djelom. Smatrajući kako sloboda izbora bitno određuje učenički odnos prema školskoj lektiri, autor teksta promišlja o učinkovitosti planiranja i realizacije postojećega programa. Interpretativni pristupi utemeljeni na načelima suvremenosti i komparativnosti u lektirnom sustavu Hrvatskoga jezika primjenjivi su kako u gimnazijskom tako i u programima srednjih strukovnih škola. Aktualna uspješnica Muzej nevinosti, turskoga nobelovca Orhana Pamuka, postaje predložak za propitivanje mogućnosti poticajne kombinacije izborne lektire s problemskim nastavnim sustavom. U tekstu se nudi model metodičke interpretacije romana u nastavi književnosti za četvrti razred srednje škole, sa ciljem jačanja analitičkih kompetencija mladih čitatelja. Suvremeni sustav problemske nastave omogućuje stvaralački pristup književnome djelu, stavljajući učenika u poziciju subjekta koji razvija svoju kreativnost i sposobnost kritičkoga mišljenja.

Ključne riječi

kultura čitanja; lektira; problemska nastava; literarna komunikacija; načelo suvremenosti; Orhan Pamuk; Muzej nevinosti

Hrčak ID:

71613

URI

https://hrcak.srce.hr/71613

Datum izdavanja:

5.9.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.862 *