Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32728/mo.06.3.2011.11

DVOJEZIČNI ODGOJ

Andrea Močinić ; Talijanska osnovna škola Buje (Hrvatska)


Puni tekst: engleski pdf 95 Kb

str. 175-182

preuzimanja: 20.530

citiraj


Sažetak

Dvojezičnost, tj. sposobnost poznavanja dvaju jezika, je jako zanimljiva, ali i veoma opširna tema. To nas navodi na činjenicu da je i dvojezični odgoj vrlo kompleksna tema u sklopu koje možemo naći mnogobrojne i praktične pedagoške teorije te školske metodologije. U ovom članku nalaze se istraživanja nekoliko uglednih pedagoga, psihologa, lingvista (Baker, 2007; Bialystock, 2006; Titone, 1993; Deshays, 2003), te se uspoređuju njihova različita mišljenja. Autor ovoga članka se prije svega bavi vrstama dvojezičnog odgoja, te ih međusobno uspoređuje, nalazi njihove dobre i loše strane, i na kraju razmatra najučinkovitije edukativne tipologije. U zaključku pokušava se pronaći vrsta dvojezičnog odgoja koja bi najviše odgovarala istarskoj regiji, u kojoj je dvojezičnost prisutna već stoljećima.

Ključne riječi

bilingvizam; multikulturalizam; interkulturalizam; obrazovanje; škola

Hrčak ID:

71618

URI

https://hrcak.srce.hr/71618

Datum izdavanja:

5.9.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski talijanski

Posjeta: 23.858 *