Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

STIL VODSTVA NASTAVNIKA INKLUZIVNE NASTAVE

Živorad Milenović ; Učieljski fakulet, leposavić, Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 228 Kb

str. 154-166

preuzimanja: 4.895

citiraj


Sažetak

Pri kvalifikaciji stila vodstva nastavnika, polazi se od načina korištenja autoriteta. U
tradicionalnoj nastavi uglavnom su dominantna dva stila vodstva: autoritarni i demokratski.
Oni se nalaze između dviju krajnosti i svaki odgovara određenoj nastavnoj situaciji. Kao
treći, zastupljen je Laissez-faire stil vodstva, koji zbog pretjerane stihijnosti nije našao širu
primjenu u suvremenoj školi. Inkluzivna je nastava nova didaktička koncepcija, didaktički
sustav ili didaktički model organiziranog učenja i poučavanja djece s posebnim obrazovnim
potrebama. U inkluzivnoj nastavi nastavnik ima drukčije uloge, funkcije i stil vodstva.
Nastavnik inkluzivne nastave stil vodstva prilagođava individualizaciji cilja odgoja i
posebnim obrazovnim potrebama učenika. Zato se i govori o prilagodljivom stilu vodstva
nastavnika u inkluzivnoj nastavi.

Ključne riječi

inkluzivna nastava; tradicionalna nastava; učenici s posebnim obrazovnim potrebama; nastavnik; osnovna škola; stil vodstva; autoritarni stil; demokratski stil; Laissez-faire stil; prilagodljiv stil

Hrčak ID:

71649

URI

https://hrcak.srce.hr/71649

Datum izdavanja:

10.6.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 7.388 *