Review article
Analiza faktora kredibiliteta unutar funkcije povjerenja
Najla Podrug
Abstract
U akademskim krugovima razvija se nova paradigma menadžmenta sa povjerenjem kao temeljnom postavkom poslovanja u 21. stoljeću. Povjerenje je postalo žarište istraživanja kao mehanizam kontrole, alternativa autoritetu i odgovor oportunizmu jer specifični oblici dugoročne suradnje osiguravaju prednost koja se ne može realizirati na tržištu putem kratkoročne orijentacije i oportunističkog ponašanja. Proliferacija literature o ulozi povjerenja u suvremenim organizacijama ostavlja otvorenim pitanje kakva se psihička realnost krije iza pojma povjerenja, stoga je u teorijskom dijelu rada opisan fenomen povjerenja, dinamika i funkcija povjerenja kako bi se potom ekstenzivno analizirao kredibilitet unutar funkcije povjerenja. U empirijskom dijelu rada su analizirane interpersonalne relacije između razina menadžmenta s ciljem identificiranja faktora kredibiliteta unutar funkcije povjerenja. Analizirana je uloga i međuovisnost procijenjene sposobnosti, benevolencije i integriteta odnosno faktora kredibiliteta na ponašanje nižih razina menadžmenta. Istraživanje je provedeno u velikim hrvatskim poduzećima, a primijenjena je metoda modeliranja strukturne jednadžbe.
Keywords
povjerenje; kredibilitet; faktori kredibiliteta; metoda modeliranja strukturne jednadžbe
Hrčak ID:
74511
URI
Publication date:
1.12.2011.
Visits: 2.479 *