Tehnički vjesnik, Vol. 19 No. 1, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Žuta boja kao dominantni ton
Anica Hunjet
; Ministry of Science, Education and Sports of the Republic of Croatia, Donje Svetice 38, 10000 Zagreb, Croatia
Đurđica Parac-Osterman
; University of Zagreb, Faculty of Textile Technology, Prilaz baruna Filipovića 28a, 10000 Zagreb, Croatia
Mirta Benšić
; J. J. Strossmayer University of Osijek, Department of Mathematics, Trg Ljudevita Gaja 6, 31000 Osijek, Croatia
Sažetak
U vremenu multimedijske komunikacije važno je istražiti kako boja okoline utječe na psihofizički doživljaj koji često ima utjecaj na radnu atmosferu u radnom okruženju. Psihologija boje odlučujuća je i kod dizajniranja marketinškog materijala. Izbor boje je prisutan kod izrade poslovnih posjetnica, internet stranica, postera ili drugo. Boje ne utječu samo na izgled proizvoda-također utječu na naš doživljaj. Dobrim izborom boje postiže se cilj. Dat je naglasak na doživljaj žute boje u slučajevima kada je okolina dominantnih akromatskih i komplementarnih tonova. Obzirom na kompleksnost boje, kao interdisciplinarnog polja znanosti, u ovom radu bila je namjena povezati računalno objektivno vrednovanje sa psihološkim doživljajem boje i pridonijeti promociji matematičko-statističke metode kojom se može predvidjeti ponašanje boje u okolini. Istraživanja su provedena sa žutim tonom koji je zbog svoje specifičnosti, vlastite velike svjetline, dominantna boja. Ispitivanja su usuglašena sa psihofizikalnom metodom, metodom konstantnog stimulusa-utjecaj svjetline, definiranje utjecaja boje pozadine na doživljaj žute boje. Statistička obrada je provedena primjenom Kruskal-Wallis ANOVA i Medijan testa. Potvrđeno je da razlika između doživljene pozicije uzorka i stvarne pozicije ovisi o boji pozadine.
Ključne riječi
objektivno vrednovanje boje; psihofizikalne metode; Kruskal-Wallis ANOVA; žuta boja; boja pozadine
Hrčak ID:
79163
URI
Datum izdavanja:
29.3.2012.
Posjeta: 3.440 *