Preliminary communication
Kiša zmija
Zoran Kurelić
; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
U ovom radu autor prikazuje i interpretira dvije različite kinoverzije Coppolina
klasičnog filma Apokalipsa danas. Verzije se razlikuju po tome što jedna
od njih završava scenom bombardiranja koja je u kasnijim izdanjima filma
potpuno nestala. Upravo u nestaloj sceni autor pronalazi najzanimljiviji smisao
filma te pokazuje zašto je izostavljena scena fundamentalna. Koristeći se
Arendtinom interpretacijom Conradova romana Srce tame, koji je scenaristički
iskorišten u Apokalipsi, autor tvrdi da je verzija koja završava zračnim
napadom, filmskim jezikom prikazala čin radikalnog zla, a da je glavni junak
Kurtz akter zla koji nije ni načelno zao ni nemisleno banalan. Autor želi pokazati
da je film iz 1979. koji su svi shvatili kao film o Vijetnamu ustvari nehotice
bio apokaliptičko upozorenje da ratni sukobi kultura i civilizacija mogu
otvoriti horizont u kojem djeluje radikalno zlo.
Keywords
"Apokalipsa danas"; Hannah Arendt; "Srce tame"; F. F. Coppola; radikalno zlo; sukob civilizacija
Hrčak ID:
81908
URI
Publication date:
14.5.2012.
Visits: 3.268 *