Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji

Sonja Pečjak ; Filozofski fakultet u Ljubljani
Svjetlana Kolić-Vehovec orcid id orcid.org/0000-0002-0340-8832 ; Filozofski fakultet u Rijeci
Barbara Rončević Zubković orcid id orcid.org/0000-0002-0276-8326 ; Filozofski fakultet u Rijeci
Neža Ajdišek ; Filozofski fakultet u Ljubljani


Puni tekst: hrvatski pdf 633 Kb

str. 257-269

preuzimanja: 765

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi obrasce povezanosti (meta)kognitivnih i motivacijskih varijabli i utvrditi značajne prediktore razumijevanja teksta. Istraživanje je provedeno na uzorcima učenika osmih razreda osnovne škole u Hrvatskoj (N = 240) i devetih razreda osnovne škole u Sloveniji (N = 265). Razumijevanje ekspozitornog i narativnog teksta ispitano je tekstovima iz međunarodnog ispitivanja pismenosti IEA (1991). Također su primijenjeni test riječnika (Hershel, 1963), upitnik metakognitivnog znanja i zadatak sažimanja, kao i Upitnik motivacije za čitanje (Peklaj i Bucik, 2003). Najbolji prediktor razumijevanja kod svih učenika je rječnik, dok je kod učenika u Hrvatskoj važan prediktor i intrinzična motivacija za čitanje.

Ključne riječi

razumijevanje teksta; rječnik; metakognitivno znanje; sažimanje; motivacija za čitanje

Hrčak ID:

82952

URI

https://hrcak.srce.hr/82952

Datum izdavanja:

15.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.937 *