Suvremena psihologija, Vol. 12 No. 2, 2009.
Izvorni znanstveni članak
(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji
Sonja Pečjak
; Filozofski fakultet u Ljubljani
Svjetlana Kolić-Vehovec
orcid.org/0000-0002-0340-8832
; Filozofski fakultet u Rijeci
Barbara Rončević Zubković
orcid.org/0000-0002-0276-8326
; Filozofski fakultet u Rijeci
Neža Ajdišek
; Filozofski fakultet u Ljubljani
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi obrasce povezanosti (meta)kognitivnih i motivacijskih varijabli i utvrditi značajne prediktore razumijevanja teksta. Istraživanje je provedeno na uzorcima učenika osmih razreda osnovne škole u Hrvatskoj (N = 240) i devetih razreda osnovne škole u Sloveniji (N = 265). Razumijevanje ekspozitornog i narativnog teksta ispitano je tekstovima iz međunarodnog ispitivanja pismenosti IEA (1991). Također su primijenjeni test riječnika (Hershel, 1963), upitnik metakognitivnog znanja i zadatak sažimanja, kao i Upitnik motivacije za čitanje (Peklaj i Bucik, 2003). Najbolji prediktor razumijevanja kod svih učenika je rječnik, dok je kod učenika u Hrvatskoj važan prediktor i intrinzična motivacija za čitanje.
Ključne riječi
razumijevanje teksta; rječnik; metakognitivno znanje; sažimanje; motivacija za čitanje
Hrčak ID:
82952
URI
Datum izdavanja:
15.12.2009.
Posjeta: 1.937 *