Stručni rad
Klaster analiza: primjena u marketinškim istraživanjima
Kristina Devčić
orcid.org/0000-0002-2128-3324
; Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću, Gospić, Hrvatska
Ivana Tonković Pražić
; Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću, Gospić, Hrvatska
Željko Župan
orcid.org/0000-0002-2791-019X
; Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću, Gospić, Hrvatska
Sažetak
U brojnim istraživanjima nameće se potreba da se objekti promatranja klasificiraju u skupine tako da jednoj skupini pripadaju objekti koji su po nekim svojstvima sličniji jedni drugima, a različitim skupinama pripadaju objekti koji se međusobno znatno razlikuju. Time se bavi klaster analiza. Ona klasificira objekte u skupine tako da je svaka skupina homogena s obzirom na određene varijable, a svaka skupina različita od druge s obzirom na te iste varijable. U prvom dijelu rada opisani su osnovni koraci klaster analize te su navedene njezine prednosti i nedostaci. U drugom dijelu rada opisan je način korištenja klaster analize u marketinškim istraživanjima, kako znanstvenim tako i praktičnim. Dan je pregled velikog broja znanstvenih radova u kojima je kao glavna tehnika korištena klaster analiza.
Ključne riječi
klaster analiza; klaster; marketinška istraživanja
Hrčak ID:
83433
URI
Datum izdavanja:
21.6.2012.
Posjeta: 5.775 *