Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Klaster analiza: primjena u marketinškim istraživanjima

Kristina Devčić orcid id orcid.org/0000-0002-2128-3324 ; Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću, Gospić, Hrvatska
Ivana Tonković Pražić ; Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću, Gospić, Hrvatska
Željko Župan orcid id orcid.org/0000-0002-2791-019X ; Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću, Gospić, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski doc 105 Kb

str. 15-22

preuzimanja: 4.259

citiraj


Sažetak

U brojnim istraživanjima nameće se potreba da se objekti promatranja klasificiraju u skupine tako da jednoj skupini pripadaju objekti koji su po nekim svojstvima sličniji jedni drugima, a različitim skupinama pripadaju objekti koji se međusobno znatno razlikuju. Time se bavi klaster analiza. Ona klasificira objekte u skupine tako da je svaka skupina homogena s obzirom na određene varijable, a svaka skupina različita od druge s obzirom na te iste varijable. U prvom dijelu rada opisani su osnovni koraci klaster analize te su navedene njezine prednosti i nedostaci. U drugom dijelu rada opisan je način korištenja klaster analize u marketinškim istraživanjima, kako znanstvenim tako i praktičnim. Dan je pregled velikog broja znanstvenih radova u kojima je kao glavna tehnika korištena klaster analiza.

Ključne riječi

klaster analiza; klaster; marketinška istraživanja

Hrčak ID:

83433

URI

https://hrcak.srce.hr/83433

Datum izdavanja:

21.6.2012.

Posjeta: 5.775 *