Prethodno priopćenje
INTEGRATIVNI ORGANIZACIJSKI MODEL KREATIVNOSTI I INOVATIVNOSTI (OMKI): PRIMJENJIVOST NA SREDNJA I MALA PODUZEĆA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Maria Jakovljević
; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Anita Radman Peša
orcid.org/0000-0003-3767-0676
; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Petar Čovo
; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Sažetak
Svrha je rada predstaviti novi organizacijski model kreativnosti i novativnosti (OMKI), primjenjiv na mala i srednja poduzeća u RH, a koji se temelji na konceptu umrežene kreativnosti. U radu se analiziraju postojeće teorije i modeli kreativnosti i inovativnosti u organizaciji te se postavlja pitanje mogu li se i na koji se način mogu primijeniti navedeni modeli na mala i srednja poduzeća u Hrvatskoj.
Polazi se od pretpostavke o internoj i eksternoj podršci koja je potrebna za razvoj kreativnosti i inovativnosti u organizaciji. Interna podrška obuhvaća umreženu kreativnost individue, tima i grupe, strategija HR menadžmenta za razvoj motivacije i nagrađivanja kreativnih potencijala u organizaciji te inovativno opismenjeno vodstvo spremno na promjene. Eksterna podrška podrazumijeva poticajno okruženje šire društvene zajednice, odnosno postojanje nacionalnog i/ili regionalnog akcijskog plana za poticanje inovativnosti uz pretpostavku iskoristivosti EU fondova namijenjenih razvoju inovativnosti. U radu se koriste metode analize postojećih koncepata kreativnosti i inovativnosti i sintetiziranje
rezultata u obliku novog organizacijskog modela kreativnosti i inovativnosti za mala i srednja poduzeća u RH. Rad predstavlja prvu fazu istraživanja kao
pripremu za empirijsko istraživanje primjenjivosti modela na mala i srednja
poduzeća u RH koja su se već istaknula kao inovativna poduzeća u svojem
dosadašnjem djelovanju.
Ključne riječi
organizacijski model kreativnosti i inovativnosti; umrežena kreativnost; organizacijska inovativnost; srednja i mala poduzeća
Hrčak ID:
83760
URI
Datum izdavanja:
29.6.2012.
Posjeta: 6.159 *