Izvorni znanstveni članak
Kako roditelji percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu?
Joško Sindik
; Institut za antropologiju,Zagreb
Sažetak
Roditelji imaju značajnu ulogu u medijskom opismenjavanju djece, a bitan preduvjetmedijske pismenosti djece je medijsko opismenjavanje samih roditelja. Kao probleme istraživanja odredili smo utvrđivanje: povezanosti vremena korištenja tri vrste medija (televizije, radija i Interneta), kod roditelja i djece; povezanosti demografskih varijabli s varijablama koje opisuju percepcije i stavove roditelja o načinu i trajanju izloženosti djece utjecajima medija; razlika u varijablama percepcije načina i trajanja izloženosti djece utjecajima medija u odnosu na - stupanj obrazovanja roditelja, te odnosu na broj djece u obitelji. U istraživanju provedenom u četiri dječja vrtića Grada Zagreba i Zagrebačke županije, 371 roditelj je u prigodno sastavljenom upitniku „Predškolska djeca i mediji – roditelji“ procjenjivao
izloženost predškolske djece medijima te načinima njihova korištenja. Rezultati su pokazali postojanje pozitivne povezanosti između vremena korištenja tri vrste medija (televizije, radija i Interneta), kod roditelja i njihove djece. Utvrdili smo da u principu starija djeca, te djeca starijih i zaposlenih roditelja, s većim brojem djece u obitelji, provode više vremena s medijima i koriste ih na različitije načine. Pronašli smo pozitivnu i značajnu povezanost između razine obrazovanja
roditelja i trajanja i načina djetetova korištenja računala. Pokazalo se da se djeca roditelja više i visoke stručne spreme ne razlikuju u odnosu na trajanje i načine korištenja računala, kao i preostalih vrsta medija (televizija, radio, pojedini televizijski programi), u usporedbi s roditeljima srednje stručne spreme. Konačno, utvrdili smo razlike u varijablama percepcije načina i trajanja izloženosti djece utjecajima medija u odnosu na broj djece u obitelji: u obiteljima s većim brojem djece, djeca dugotrajnije i na različite načine konzumiraju različite vrste medija(televiziju, radio, računalo) u odnosu na djecu iz obitelji s manjim brojem djece.
Ključne riječi
predškolsko dijete; roditelji; mediji; medijska pismenost
Hrčak ID:
85379
URI
Datum izdavanja:
21.6.2012.
Posjeta: 16.125 *