Izvorni znanstveni članak
Stereotip stranca u početničkim udžbenicima inojezičnog hrvatskog
Eni Buljubašić
orcid.org/0000-0002-9992-9818
; Filozofski fakultet u Splitu
Sažetak
Sažetak
Članak analizira stereotipe stranaca u udžbenicima hrvatskoga kao drugog i stranog jezika za
početnike. Premisa analize jest da je zbog didaktički opravdanog pojednostavljivanja udžbeničkog
sadržaja radi njegova približavanja polaznicima tečaja pojava stereotipa neizbježna. Budući da
su likovi u udžbenicima većinom studenti (ili polaznici tečaja) hrvatskog, u fokusu su njihove
nacionalne kulture i odnos istih s hrvatskom kulturom, posebice kod likova koji predstavljaju
hrvatsku dijasporu. S jedne se strane promatraju udžbenici namijenjeni homogenim grupama
engleskoga govornog područja, a s druge oni namijenjeni jezično heterogenim grupama. Između
ovih dviju vrsta udžbenika pronađene su znatne razlike sa zaključcima da je stereotipizacija
u udžbenicima inojezičnoga hrvatskoga podložna vremenskim mijenama te da se ne može
previdjeti, već da joj se u pripremi istih treba posvetiti dostatna pozornost kako bi se izbjegle
moguće negativne konotacije.
Ključne riječi
stereotipi; udžbenici hrvatskog kao drugog i stranog jezika za početnike; međukulturalna komunikacija; dijaspora; stranci; konotacije stereotipa
Hrčak ID:
86314
URI
Datum izdavanja:
15.12.2010.
Posjeta: 2.597 *