Izvorni znanstveni članak
POSLOVNA KONKURENTNOST TURISTIČKE DESTINACIJE: SLUČAJ REGIJE VOJVODINE (SRBIJA)
VANJA DRAGIĆEVIĆ
DOBRICA JOVIČIĆ
IVANA BLEŠIĆ
UGLJEŠA STANKOV
DESIMIR BOŠKOVIĆ
Sažetak
Svrha ovog rada je kreirati model za mjerenje konkurentnosti destinacije poslovnog
turizma i testirati ga na primjeru Vojvodine, turističkog klastera u Srbiji, gdje je poslovni
turizam definiran kao jedan od ključnih turističkih proizvoda. Cilj rada je ispitati u kojim
područjima je poslovni turizam Vojvodine više, odnosno manje, konkurentan u usporedbi s
“konkurentnim setom” koji čine tri odabrane destinacije. Također, cilj rada je testirati veze
između determinanti modela konkurentnosti destinacije da bi se odredile najslabije točke
poslovnog turizma Vojvodine, a naročito da bi se ustanovila pozicija determinante menadžment
destinacije. Rezultati istraživanja pokazuju da su dvije determinante: menadžment destinacije
i destinacijska politika, planiranje i razvoj, najslabije determinante konkurentnosti Vojvodine,
dok su najveće ocijene dodijeljene determinanti ključni resursi i atrakcije. Rezultati će biti od
koristi destinacijskim menadžment organizacijama, kreatorima turističke politike i turističkoj
privredi da bolje razumiju identificirane nedostatke i probleme u poslovnom turizmu i općenito
turizmu Vojvodine i da formuliraju strategije kojima će se efikasno upravljati destinacijom.
Ključne riječi
konkurentnost destinacije; poslovni turizam; Vojvodina
Hrčak ID:
86639
URI
Datum izdavanja:
15.6.2012.
Posjeta: 8.406 *