Paediatria Croatica, Vol. 56 No. 1, 2012.
Izvorni znanstveni članak
DOBNE RAZLIKE U STAVOVIMA ODGOJITELJICA O INKLUZIJI DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU U REDOVITI DJEČJI VRTIĆ
Joško Sindik
; Institut za antropologiju
Joško Vukosav
; Visoka policijska škola
Sažetak
Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi razlike u stavovima prema inkluziji djece s teškoćama u razvoju u odnosu na dob odgojiteljica. Ispitan je namjerni uzorak odgojitelja iz dječjih vrtića u Osijeku i Zagrebu, primjenom upitnika Predodžbe stručnjaka o inkluziji djece s teškoćama u razvoju. Dimenzije stavova i mišljenja o inkluziji međusobno su većinom nisko, ali statistički značajno i pozitivno povezane. Pokazalo se da starije odgojiteljice pokazuju statistički značajno naglašenije predrasude prema inkluziji, ali više znaju o filozofiji inkluzije te o kriterijima njenog praćenja. S druge strane, mlađe odgojiteljice vjeruju da imaju veće osobne i stručne kompetencije za rad u uvjetima inkluzije. Postojanje dobnih razlika u stavovima prema inkluziji kod odgojiteljica uvjetuje mogućnost koncipiranja diferenciranog programa edukacije o inkluziji.
Ključne riječi
Deskriptori: DOBNE SKUPINE; DIJETE, PREDŠKOLSKO; STAV; DISKRIMINACIJA (PSIHOLOGIJA)
Hrčak ID:
87260
URI
Datum izdavanja:
1.3.2012.
Posjeta: 1.752 *