Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

DOBNE RAZLIKE U STAVOVIMA ODGOJITELJICA O INKLUZIJI DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU U REDOVITI DJEČJI VRTIĆ

Joško Sindik ; Institut za antropologiju
Joško Vukosav ; Visoka policijska škola



Sažetak

Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi razlike u stavovima prema inkluziji djece s teškoćama u razvoju u odnosu na dob odgojiteljica. Ispitan je namjerni uzorak odgojitelja iz dječjih vrtića u Osijeku i Zagrebu, primjenom upitnika Predodžbe stručnjaka o inkluziji djece s teškoćama u razvoju. Dimenzije stavova i mišljenja o inkluziji međusobno su većinom nisko, ali statistički značajno i pozitivno povezane. Pokazalo se da starije odgojiteljice pokazuju statistički značajno naglašenije predrasude prema inkluziji, ali više znaju o filozofiji inkluzije te o kriterijima njenog praćenja. S druge strane, mlađe odgojiteljice vjeruju da imaju veće osobne i stručne kompetencije za rad u uvjetima inkluzije. Postojanje dobnih razlika u stavovima prema inkluziji kod odgojiteljica uvjetuje mogućnost koncipiranja diferenciranog programa edukacije o inkluziji.

Ključne riječi

Deskriptori: DOBNE SKUPINE; DIJETE, PREDŠKOLSKO; STAV; DISKRIMINACIJA (PSIHOLOGIJA)

Hrčak ID:

87260

URI

https://hrcak.srce.hr/87260

Datum izdavanja:

1.3.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.752 *