Izvorni znanstveni članak
Ponovno očarati muzikologiju: je li to francuski problem?
Eve-Norah Pauset
; Dunkerque, Francuska
Sažetak
"Zašto pisati muzikologiju?" Otprije nekoliko godina ovo zabrinjavajuće pitanje javlja se u muzikološkom okružju između "pozitivističkog koraka kojim se nastoji proniknuti u tajne tehnike i znanja o glazbi" i želje da se potpuno preradi muzikologija, čiji bi zadatak bio "ažurirati način na koji, s pomoću nje, čovjek metaforički konstruira svoj odnos sa svijetom", ukratko između "estetiziranja" i "sociologiziranja". Uzimajući u obzir da se interdisciplinarnost bavi zahtjevima koje sama postavlja, štiteći se od zbrke koja se tolerira u ime "mišljenja" i "kreativnosti", muzikologija bi trebala postati "reflektirajuća svijest" glazbe, osobito mišljenjem i djelovanjem pred nedostatkom estetičkog iskustva u jednom razočaranom društvu. No je li to razočaranje, koje se kao termin također nalazi i u području poduzetništva i politike, ono razočaranje koje nalazimo u muzikologiji i ako je tome tako, na koji je to način i bez iznimke ta slabost eminentno francuska?
Ključne riječi
Hrčak ID:
87698
URI
Datum izdavanja:
31.8.2007.
Posjeta: 2.027 *