Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ponovno očarati muzikologiju: je li to francuski problem?

Eve-Norah Pauset ; Dunkerque, Francuska


Puni tekst: francuski pdf 68 Kb

preuzimanja: 800

citiraj


Sažetak

"Zašto pisati muzikologiju?" Otprije nekoliko godina ovo zabrinjavajuće pitanje javlja se u muzikološkom okružju između "pozitivističkog koraka kojim se nastoji proniknuti u tajne tehnike i znanja o glazbi" i želje da se potpuno preradi muzikologija, čiji bi zadatak bio "ažurirati način na koji, s pomoću nje, čovjek metaforički konstruira svoj odnos sa svijetom", ukratko između "estetiziranja" i "sociologiziranja". Uzimajući u obzir da se interdisciplinarnost bavi zahtjevima koje sama postavlja, štiteći se od zbrke koja se tolerira u ime "mišljenja" i "kreativnosti", muzikologija bi trebala postati "reflektirajuća svijest" glazbe, osobito mišljenjem i djelovanjem pred nedostatkom estetičkog iskustva u jednom razočaranom društvu. No je li to razočaranje, koje se kao termin također nalazi i u području poduzetništva i politike, ono razočaranje koje nalazimo u muzikologiji i ako je tome tako, na koji je to način i bez iznimke ta slabost eminentno francuska?

Ključne riječi

Hrčak ID:

87698

URI

https://hrcak.srce.hr/87698

Datum izdavanja:

31.8.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski francuski

Posjeta: 2.027 *