Professional paper
Utjecaj društvene odgovornosti poduzeća na ponašanje potrošača u Hrvatskoj
Martina Srbljinović
Abstract
Društvena odgovornost poduzeća je koncept prema kojem poduzeća na dobrovoljnom principu integriraju brigu za društvena pitanja i zaštitu okoliša u svoje poslovne aktivnosti i odnose s vlasnicima, dioničarima, zaposlenicima, potrošačima, dobavljačima, vladom, medijima i širom javnošću. To je koncept koji poduzeća u sve većm broju koriste kao instrument diferencijacije na tržištu. Ovaj članak donosi temelje koncepta društvene odgovornosti poduzeća i ponašanja potrošača kao teorijsku podlogu za što bolje razumijevanje rezltata provedenog istraživanja utjecaja društvene odgovornosti poduzeća na ponašanje potrošača u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja pokazuju da je većina potrošača u Hrvatskoj čula za pojam društvena odgovornost poduzeća, ali nivo znanja o istom još je uvijek dosta nizak. Također, istraživanje je pokazalo kako većina potrošača u Hrvatskoj ne razmatra društvenu odgovornost/neodgovornsot prilikom kupovine proizvoda te da je stupanj nepovjerenja potrošača prema motivima društveno odgovornih aktivnosti poduzeća još uvijek visok. Filantropsku dimenziju društvene odgovornosti potrošači smatraju najvažnijom, a najosjetljiviji su na društvene odgovorne aktivnosti usmjerene zaštiti djece i mladih.
Keywords
društvena odgovornost poduzeća; ponašanje potrošača; Hrvatska
Hrčak ID:
93115
URI
Publication date:
3.12.2012.
Visits: 6.506 *