Review article
PRIVATNE MARKE
Marina Čirjak
Aleksandra Krajnović
orcid.org/0000-0003-0553-2690
; Odjel za ekonomiju, Sveučilište u Zadru
Jurica Bosna
orcid.org/0000-0002-7633-4862
Abstract
U ovom radu istražuje se teoretski okvir privatnih (trgovačkih) maraka u suvremenim tržišnim uvjetima, s naglaskom na tržišno pozicioniranje takvih maraka te na strateško upravljanje privatnim markama, gdje se očituje kontinuirana borba trgovaca i proizvođača za povećanjem tržišnog udjela. Privatne marke su marke u vlasništvu trgovaca koji angažiraju proizvođače za proizvodnju proizvoda kojima će marka biti dodijeljena, pa se često nazivaju trgovačkim markama. Sve je veći broj proizvoda pod privatnim markama koje predstavljaju veliku prijetnju nacionalnim markama, budući da privatne marke omogućuju trgovcima prodaju po nižim cijenama uz niže troškove proizvodnje, veću kontrolu kreiranja asortimana ponude i općenito fleksibilniju politiku cijena. Svrha je ovoga rada istražiti kretanje tržišnog udjela privatnih maraka u svijetu, s posebnim osvrtom na stanje u Hrvatskoj. Privatne marke postaju strateška opcija trgovaca u napetoj konkurentskoj borbi s proizvođačima za osvajanjem tržišnog udjela, povećanjem profitabilnosti, te povećanjem percipirane vrijednosti marke za kupce.
Keywords
privatne marke (trgovačke marke); nacionalne marke; strategije privatnih maraka; pozicioniranje privatnih maraka; trgovački lanci; tržišni udjeli privatnih maraka
Hrčak ID:
94165
URI
Publication date:
21.12.2012.
Visits: 14.595 *