Recenzija, Prikaz slučaja
Prikaz knjige Verhoest, Koen; Van Thiel, Sandra; Bouckaert, Geert; Laegreid, Per (ur.), Government Agencies: Practice and Lessons from 30 Countries, Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2012.
Vedran Đulabić
; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U posljednjoj četvrtini 20. stoljeća dogodile su se vrlo važne promjene u organizaciji i funkcioniranju državne i javne uprave brojnih zemalja. Intenzivirano je osnivanje posebnih organizacijskih oblika, poznatijih pod nazivom agencije. Iako nije riječ o potpuno novom organizacijskom obliku, s obzirom na to da su takve organizacije postojale u Europi i SAD-u mnogo ranije, agencije su posljednjih dvadesetak godina postale iznimno popularne. Rezultat je to dijelom i menadžerskih reformi javne uprave koje su nastojale određenim dijelovima javne uprave dati više slobode i autonomije u obavljanju javnih zadaća i provedbi javnih politika. Proces osnivanja agencija, tzv. agencifikacija, zahvatila je brojne zemlje iz različitih upravnih tradicija i uistinu postala globalni upravni fenomen. No, taj fenomen otvorio je i niz pitanja povezanih sa strukturiranjem tih organizacijskih oblika i njihovim praktičnim funkcioniranjem u različitim upravnim okruženjima. Kako god, određena se pitanja povezana s agencijama javljaju kao opće prisutna, a ova ih knjiga nastoji identificirati i prikazati praksu njihova rješavanja u različitim zemljama.
Javne agencije tema su koja prožima cijelu knjigu. Podnaslov upućuje čitatelja na to da je riječ o vrlo praktično usmjerenoj knjizi koja stavlja naglasak na praksu i lekcije u pogledu osnivanja i djelovanja agencija u različitim upravnim tradicijama.
Knjiga je istraživački nalaz sveobuhvatnog četverogodišnjeg projekta CRIPO (Comparative Research into Current Trends in Public Sector Organizations) koji se u okviru programa COST (European Cooperation in Science and Technology) Action ISO601 odvijao do 2007. do kraja 2011.
Brojnost komparativnih iskustava i obuhvat knjige uz istovremenu fokusiranost na nekoliko glavnih tema zajedničkih agencijskom fenomenu širom svijeta, brojnost i renome autora koji su sudjelovali u pisanju nacionalnih izvještaja i komparativnih poglavlja, preciznost i koherentnost policy prijedloga u najvećoj mjeri iznesenih u komparativnim poglavljima, navode na zaključak kako je riječ o vrlo zanimljivoj, važnoj i korisnoj knjizi koja će biti polazna točka svakome tko o agencijama u suvremenom dobu želi nešto znati. S te odskočne daske čitatelj se vrlo informirano može usmjeriti prema daljnjem istraživanju općih pitanja povezanih s fenomenom agencija, detaljnijem studiranju političko-upravnih tradicija naznačenih u knjizi ili istraživanju neke od zemalja koje su obrađene u pojedinačnim poglavljima.
Ključne riječi
Hrčak ID:
94487
URI
Datum izdavanja:
19.10.2012.
Posjeta: 1.355 *