Pregledni rad
Razvoj modnog novinarstva od 1900. do 1940.
Puni tekst: hrvatski pdf 248 Kb
str. 40-47
preuzimanja: 2.123
citiraj
APA 6th Edition
(2013). Razvoj modnog novinarstva od 1900. do 1940.. Tedi, 3 (3), 40-47. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/95873
MLA 8th Edition
"Razvoj modnog novinarstva od 1900. do 1940.." Tedi, vol. 3, br. 3, 2013, str. 40-47. https://hrcak.srce.hr/index.php/95873. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
"Razvoj modnog novinarstva od 1900. do 1940.." Tedi 3, br. 3 (2013): 40-47. https://hrcak.srce.hr/index.php/95873
Harvard
(2013). 'Razvoj modnog novinarstva od 1900. do 1940.', Tedi, 3(3), str. 40-47. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/95873 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Razvoj modnog novinarstva od 1900. do 1940.. Tedi [Internet]. 2013 [pristupljeno 27.12.2024.];3(3):40-47. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/95873
IEEE
"Razvoj modnog novinarstva od 1900. do 1940.", Tedi, vol.3, br. 3, str. 40-47, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/95873. [Citirano: 27.12.2024.]
Sažetak
Rad istražuje povijesne uvjete nastanka modnog novinarstva i modnih časopisa u razdoblju od 1900. –
1940. Cilj je ukazati na najvažnije čimbenike nastanka modnih časopisa i njihov utjecaj na poimanje mode
i ljepote kao „ženske“ preokupacije. U tri poglavlja razvoj modnih časopisa povezuje se s ključnim
trenucima povijesti Zapada i njegova utjecaja na (poglavito američko) tržište. To su prije svega razvoj
tehnologije, tiskanih i filmskih medija. Iako su modni časopisi nastali prvotno kao lifestyle časopisi za
društvenu elitu (Vogue), usmjereni su prvenstveno na žene. Usprkos emancipaciji, ženska uloga je pritom
određena postavljanjem mode kao efemerne, prolazne djelatnosti, čiji pokretač postaje masovna industrija
koja generira putem novina i filma nove trendove.
Ključne riječi
modno novinarstvo; industrijalizacija; emancipacija žene; moda; trend
Hrčak ID:
95873
URI
https://hrcak.srce.hr/95873
Datum izdavanja:
25.1.2013.
Posjeta: 3.465
*