Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

LOKACIJSKI SERVISI I NJIHOVE MARKETINŠKE MOGUĆNOSTI

Igor Dobrača orcid id orcid.org/0000-0001-7189-2294


Puni tekst: hrvatski pdf 239 Kb

str. 81-85

preuzimanja: 934

citiraj


Sažetak

Mobilna telefonija je široko dostupna usluga, a inovativnošću i kontinuiranim unapređivanjem mobilni telefoni su postali mala računala. Danas svaki bolji mobilni telefon ima mogućnost primanja GPS signala, čime se stvara mogućnost korištenja mnogobrojnih lokacijskih servisa kao što su primjerice: navigacija, pregled karata i interesnih lokacija, dijeljenje informacija o lokaciji i slično. Uvidjevši mogućnosti lokacijskih servisa marketinški stručnjaci su osmislili lokacijski marketing čija je svrha marketinšku poruku koja se upućuje potrošaču sadrži, osim ponude koja je oblikovana prema njegovim željama i potrebama, informaciju o najbližoj lokaciju u njegovoj okolici u kojoj može svoje želje i potrebe zadovoljiti. U članku su definirani lokacijski servisi i dan prikaz moguće primjene u marketingu uz osvrt na problematiku privatnosti pri korištenja lokacijskih servisa radi rastuće svijesti potrošača o tom ljudskom pravu. Također dana je analiza stanja pokretnih komunikacijskih mreža i širokopojasnog pristupa Internetu putem pokretne komunikacijske mreže u Republici Hrvatskoj, a koji čine osnovu za uvođenje lokacijskih servisa.

Ključne riječi

lokacijski servisi; GPS; mobilna telefonija; lokacijski marketing; privatnost

Hrčak ID:

96970

URI

https://hrcak.srce.hr/96970

Datum izdavanja:

30.6.2012.

Posjeta: 2.043 *