Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Teorijski i numerički pristup određivanju termičkih i mehaničkih naprezanja disk kočnica na vlakovima

Grega ODER ; Fakulteta za strojništvo Univerza v Mariboru, Slovenia
Marko REIBENSCHUH ; Fakulteta za strojništvo Univerza v Mariboru, Slovenia
Franci ČUŠ ; Fakulteta za strojništvo Univerza v Mariboru, Slovenia
Iztok POTRČ ; Fakulteta za strojništvo Univerza v Mariboru, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 1.999 Kb

str. 371-379

preuzimanja: 511

citiraj


Sažetak

U radu je prikazana analiza toplinskih i mehaničkih naprezanja na disk kočnicama tračničkih vozila, a provedena je primjenom FEM (Finite Element Method) metode. Analizom se tretira jedan ciklus kočenja – kočenje od najveće brzine do zaustavljanja, faza hlađenja, a zatim ubrzanje do najveće brzine te ponovno kočenje do zaustavljanja. Takvim ciklusom kočenja predstavljen je jedan od radnih uvjeta. Pri takvom pristupu glavni granični uvjeti su toplinski tok na površinu kočnice, centrifugalno opterećenje i sila stezanja. Analiziran je jedan tip diskova - s dopuštenim trošenjem.

Ključne riječi

Disk kočnica; FEM; Lokomotive; Motorni vlak; Temperaturna naprezanja; Toplinski tok

Hrčak ID:

97947

URI

https://hrcak.srce.hr/97947

Datum izdavanja:

31.10.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.603 *