Paediatria Croatica, Vol. 56 No. 4, 2013.
Pregledni rad
ODRAZ PERSPEKTIVE UČENJA U STRATEGIJAMA UPRAVLJANJA PONAŠANJEM TIJEKOM STOMATOLOŠKIH ZAHVATA KOD
Esber Caglar
; Department of Paediatric Dentistry, Dental School, Yeditepe University, Istanbul, Turkey
Ozgur Onder Kuscu
; Department of Paediatric Dentistry, Dental School, Yeditepe University, Istanbul, Turkey
Sermin Aytan Erdogan
; Private Practice, Istanbul, Turkey
Nuket Sandalli
; Department of Paediatric Dentistry, Dental School, Yeditepe University, Istanbul, Turkey
Sažetak
Mnoga djeca smatraju posjet dječjem stomatologu stresnim događajem. Djeca reagiraju na ono što im se događa u svakodnevnom životu. Ako se ta stvarnost prenosi u dječji zubarski stolac, posljedice u djetetovu ponašanju treba iskusiti kroz teorije učenja. Dvije glavne teme učenja u suvremenoj psihologiji su biheviorizam (klasično i operantno uvjetovanje) i teorija socijalnog učenja (bavi se opservacijskim oponašanjem). Prema ovim teorijama učenja, smatra se da su anksioznost i bol naučena ponašanja, pa ih je stoga moguće i zaboraviti. Cilj ovoga rada je promotriti narav teorija učenja u tome kako se djeca uče ponašati, uza znakovite prikaze slučajeva u sredini dječje stomatološke ordinacije. Na taj način, primjenom teorija učenja u svakodnevnoj praksi poboljšat će se naše razumijevanje i obrada naših malih bolesnika.
Ključne riječi
Deskriptori: PONAŠANJE; DJECA; DJEČJA STOMATOLOGIJA
Hrčak ID:
98777
URI
Datum izdavanja:
16.12.2012.
Posjeta: 1.634 *