Izvorni znanstveni članak
PROFESIONALNO SAGORIJEVANJE NA POSLU NASTAVNIKA U OBRAZOVANJU ODRASLIH
Jasna Martinko
; Agencija za obrazovanje i obrazovanje odraslih
Sažetak
Profesionalno sagorijevanje na poslu (burnout) identificiran je
kao značajan problem u brojnim pomažućim profesijama među koje pripada i zvanje nastavnika. U ovom radu su predstavljeni rezultati početnog istraživanja čiji je cilj identificirati i opisati razinu profesionalnog sagorijevanja nastavnika koji rade u ustanovama za obrazovanje odraslih. Uzorak čini 165 ispitanika, a za prikupljanje podataka korištena je Skala profesionalnog sagorijevanja (MBI-NL-ES, Schaufeli, Daamen i Van Mierlo, 1994).
Rezultati pokazuju da je općenita razina sagorijevanja niska, ali upućuju na određen broj nastavnika u obrazovanju odraslih koji iskazuju simptome sagorijevanja u najmanje jednom od tri aspekta sagorijevanja: emocionalnoj iscrpljenosti, depersonalizaciji i osobnom postignuću.
Nadalje, rezultati pokazuju da ispitanici koji osjećaju veću emocionalnu iscrpljenost na poslu ujedno imaju i veći osjećaj depersonalizacije u radu s ljudima.
Osobno postignuće se nije pokazalo povezanim s emocionalnom iscrpljenošću i depersonalizacijom.
Ključne riječi
Depersonalizacija; emocionalna iscrpljenost; nastavnik u obrazovanju odraslih; osobno postignuće; profesionalno sagorijevanje na poslu (burnout)
Hrčak ID:
103664
URI
Datum izdavanja:
10.12.2010.
Posjeta: 6.262 *