Izvorni znanstveni članak
RAZVOJ I POTVRĐIVANJE SKALE KOZMOPOLITIZMA POTROŠAČA: POTPUNA SUPROTNOST OD KSENOFOBIČNIH STAVOVA
M. Hakan Altıntaş
Feride Bahar Kurtulmuşoğlu
Hans Ruediger Kaufmann
Talha Harcar
Neriman Gundogan
Sažetak
Potrošački kozmopolitizam se definira kao svjetsko građanstvo, otvorena interakcija sa strancima i potpuna suprotnost od ksenofobičnih stavova. Iako je suprotno od etnocentrizma potrošača, do danas, kozmopolitizam se prvenstveno doživljava kao vrlina nedoživljavanja stranaca kao prijetnje, neimanja osjećaja mržnje prema strancima te obuhvaća kulturnu raznolikost. Temeljem navedene konceptualizacije, naš glavni cilj je razvoj i testiranje alternativne pilot skale za kozmopolitizam potrošača. Petnaest jedinica skale je razvijeno kao rezultat pregleda literature i konzultacija s akademskim stručnjacima. Istraživanje je obuhvaćalo 484 osobe u Turskoj. Eksploratorna faktorska analiza pokazala je da su jedinice skale grupirane u tri faktora. Za mjerenje valjanosti ove skale kozmopolitizma potrošača, potvrdna faktorska analiza (CFA) je pokazala da je faktorski model drugoga reda racionalnije konfiguracije za mjerenje s ciljem utvrđivanja kozmopolitizma potrošača s tri faktora.
Ključne riječi
Kozmopolitizam potrošača; ksenofobični stavovi
Hrčak ID:
104013
URI
Datum izdavanja:
1.3.2013.
Posjeta: 3.715 *