Meeting abstract
KOMPETENTNOST NASTAVNIKA U OBRAZOVANJU ODRASLIH
Jasna Martinko
orcid.org/0000-0002-2108-0092
; Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Zagreb, Hrvatska
Antonio Svedružić
orcid.org/0000-0001-6177-7807
Abstract
Pojam kompetentnosti odnosi se na sposobnost primjene znanja i vještina nastavnika andragoga prilikom obavljanja radnih aktivnosti prema postojećim radnim standardima. Samoprocjena kompetentnosti omogućuje andragozima da osvijeste, otkriju poslove i ponašanje u određenim područjima/standardima andragoškog modela kompetencija. Provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja kako nastavnici u obrazovanju odraslih procjenjuju kompetentnost unutar modela kompetencija koji obuhvaća šest standarda: (a) realiziranje programskih ciljeva i odgovornosti, (b) osiguranje pozitivnog okruženja za učenje i promicanje cjeloživotnog učenja, (c) planiranje i programiranje nastavnih sadržaja usmjerenih na potrebe polaznika, (d) procjena učenja i praćenje napretka, (e) korištenje i primjena novih tehnologija i (f) održavanje znanja i profesionalnog razvoja. U radu se komentiraju rezultati dobiveni na ljestvici samoprocjene andragoških kompetentnosti za 250 nastavnika koji rade u ustanovama za obrazovanje odraslih s obzirom na: spol, godine radnog iskustva, vrstu ustanove u kojoj nastavnik radi, formalne oblike obrazovanja i sudjelovanje na stručnim usavršavanjima. Dobiveni rezultati omogućuju izradu programa stručnog usavršavanja kako bi se nastavnicima u obrazovanju odraslih pomoglo u podizanju razine andragoške kompetentnosti.
Keywords
Andragoški model kompetencija; samoprocjena kompetentnosti
Hrčak ID:
104271
URI
Publication date:
12.12.2011.
Visits: 1.258 *