Skoči na glavni sadržaj

Sažetak sa skupa

PERCEPCIJA UMJETNIČKOG OBRAZOVANJA I NJEGOVA ULOGA U OBRAZOVNOM PROCESU TRAJNOG PROFESIONALNOG RAZVOJA ODRASLIH POLAZNIKA ZA VISOKA POSTIGNUĆA KREATIVNOSTI: NOVI SU IMPULSI I IZVORI ZADOVOLJSTVA U RADU I NASTAVNIKA I POLAZNIKA

Vera Šutalo ; Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa RH



Sažetak

Primarni cilj odgoja i obrazovanja više nije prenošenje znanja, nego je to razvoj kompetencija. Stoga je i u umjetničkom obrazovanju važno svima, koji to žele, omogućiti uspješno uvođenje u sve aktivnosti umjetnosti, posebice glazbe. Kada je u pitanju glazba, o njoj se više govori nego što se ona sluša ili izvodi. Polaznike je moguće kvalitetno uvesti u različite aktivnosti jedino ako su i nastavnici sami stekli određene umjetničke kompetencije. Mnogi istraživački projekti pokazali su kako je glazba učinkovito sredstvo za postizanje lakog i djelotvornog učenja. Nastavnicima koji su vrlo vješti u korištenju „umjetnosti“, posebno glazbene i likovne te dramske umjetnosti, omogućeno im je da svoje talente stave na raspolaganje cijelom sustavu. Umjetničko obrazovanje ima više ciljeve; jačanje estetske i kreativne sposobnosti te razvijanje višestruke inteligencije. Stoga Hrvatska može konkurirati na globalnom tržištu i uz razvoj umjetničkog obrazovanja i znanja koje je utemeljeno na ulaganju u ljude. Nisu sve kompetencije jednako važne za funkcioniranje i razvoj pojedinca i društva. Umjetničke kompetencije nedopustivo su zanemarene u našem obrazovnom sustavu, pa ih je potrebno kroz obrazovni sustav dodatno razvijati i poticati da bi se kroz umjetnost omogućio nastavak jedinstvenih uvida koji se teško mogu ostvariti drugim odgojno-obrazovnim sredstvima.

Ključne riječi

Umjetničko obrazovanje; kreativnost; metode poučavanja; kompetencije nastavnika

Hrčak ID:

104909

URI

https://hrcak.srce.hr/104909

Datum izdavanja:

12.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.032 *