Izvorni znanstveni članak
Mitovi balkanskog tržišta
Vlatko Mileta
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U članku se iznose stvarni razlozi koji ne dopuštaju zaključak kako je “balkansko tržište” bitno za gospodarski razvoj Hrvatske. Autor argumentirano dokazuje kako je za Hrvatsku bitno zapadnoeuropsko tržište, napose tržište Italije i Njemačke, i da je to oduvijek bilo tako, čak i onda dok je Hrvatska bila u sastavu bivše Jugoslavije. Zato se procjenjuje da bi hrvatsko pristajanje na američku koncepciju gospodarske integracije država jugoistočne Europe za Hrvatsku bilo štetno. Slično vrijedi i za “regionalni pristup” Europske unije, kojim se suradnja EU s Hrvatskom vezuje uz suradnju Hrvatske s državama bivše Jugoslavije. Iznesene tvrdnje autor potkrepljuje statističkim dokazima o pravcima hrvatske trgovine i drugih gospodarskih odnosa prije i poslije osamostaljivanja. Autor također pledira za potrebu gospodarske suradnje sa susjedima sukladno interesima, koji su prava mjera međusobnih odnošaja suverenih država.
Ključne riječi
Hrčak ID:
105729
URI
Datum izdavanja:
18.6.1997.
Posjeta: 1.452 *