Conference paper
Prioritetni odgojni zadaci u ambivalentnosti globalizacije
Carlo Nanni
; Università Pontificia Salesiana, Rim, Italija
Abstract
Opća deklaracija o ljudskim pravima koristan je izvor visokovrijednih odgojnih postupaka za promicanje čovjeka. Odgojno-obrazovnim djelovanjem i salezijanci nastoje doprinijeti nastojanju da se prevladaju neljudski postupci, predrasude i povrede ljudskih prava, posebice mladih. Nažalost, dok se govori o pravima, u mnogim se zemljama istovremeno i danas krše prava konkretnih osoba. Autor podsjeća na slabosti i poteškoće svojstvene modernoj zapadnoj kulturi, na krizu subjektivizma, idealne, vrijednosne i motivacijske perspektive i na opasnost koja proizlazi iz isključivanja "drugoga" iz osobnog viđenja. Ljudska prava stoga predstavljaju i kulturni izazov i poziv na izgradnju kulture društvene pravde i solidarnosti. Na početku 21. stoljeća svjedoci smo ambivalentnosti globalizacije, uzvisivanja pomodnih i krize istinskih vrednota. Virtualna iskustva i umnažanje informacija ne znače samo obogaćenje i šansu, nego predstavljaju i opasnost gubljenja smisla za stvarnost, apsolutizaciju subjektivizacije mišljenja i djelovanja. Suvremena pedagogija, a s njom i Katolička crkva, pozivaju na formiranje stavova kritičnosti, slobode, odgovornosti i solidarnosti. Autor ističe da značenje i mogućnosti don Boscova odgojnog sustava u 21. stoljeću valja proširiti kako bi obuhvatio ne samo evangelizaciju, katehezu i oblike udruživanja, nego i marginalizaciju.
Keywords
ljudska prava; istinske vrednote; stav kritičnosti; subjektivizam; globalizacija; smisao za stvarnost
Hrčak ID:
113136
URI
Publication date:
12.1.2009.
Visits: 1.501 *